Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 15. april 2012

Jeg fik en udfordring


Lene`s symaskine er i udu, så hun spurgte om jeg kunne hækle et kuffertmærke.
Det er hermed gjort :-) Lidt skævt måske :) men det er jo kun en prøve, ik :-)
Jeg hæklede med dobbelt bomuldsgarn med nål nr. 4.
12 lm + 1 vende m hæklede jeg 10 cm. Derefter 1 kant med fm og 1 tråd med nål nr. 2.
Tilsidst afsluttede jeg  med en pyntekant. Hanken er hæklet med 2 fm, 30 cm lang og afsluttet med en kant.
Plastikken er håndsyet på - ingen problemer med det -
Håber at du kan bruge ideen Lene ?

knus Gitte

12 kommentarer:

  1. ej altså Gitte, det bliver jo sværere og sværede at vælge hvordan de nye kuffertmærker skal være, min mand spurgte mig forleden om jeg ikke ville ha´ nogle fine kuffertmærker i læder fra stelton, men jeg sagde nej , jeg vil ha nogle festlige, og lige i øjeblikker vælter du frem med sjove kuffertmærker, NU KAN JEG JO SNART IKKE VÆLGE MERE. smiler ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også svært. Nu er der hele tre at vælge imellem - smag og behag - Personligt er jeg til den i voksdug (den kan tåle at blive våd :)

      Slet
  2. Gitte for filan da....du er altså bare dygtig! Den er super super sød!

    Jeg må igang med nogen til datteren, som snart skal på studietur.

    Jeg er vild med den....tak :-)

    Stort kram, Lene

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare fint, sådan et ville jeg gerne have haft til min kuffert her da vi var i Dubai..
    Sikke en fin blog har lige tilmeldt mig og glæder mig til at følge dig..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Celina - hyggeligt at du kom forbi :)

      Slet
  4. Sådan et skal jeg da se, at få lavet inden ferien. Rigtig god og sød idé.
    ;0) Kristine

    SvarSlet
  5. super idé, den skal bestemt bruges til vores nye kufferter.
    Kan man ikke hækle plast-lommen med i kanten, som når man hækler om karton?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du sagtens. Der skal bare laves små huller med hultangen først .)

      Slet
  6. Hvor er den super flot, du kan da også hækle alt:-))

    Knus Susi

    SvarSlet